ToTo Production

01/08/10

Picture
Vi var taget ud på søen for at se om det skulle lykkedes os at gentage den forrige succes med mange aborre og gedder... Det startede lidt skidt, vi prøvde en masse pladser, før vi til sidst fandt spottet! Det gik helt amok med aborre, vi fik en del på land også en gedde og 2 mistede. Jeg står og fighter en aborre, så flyver der en gedde hen og tager den! det var sku lige før jeg blev nødt til at dobbeltjekke at der ikke lagde en dej i mine bukser!  Nå viddere med fiskeriet. Jeg får et godt hug med en aborre på 32 cm og knap 500 gram, som efter en fantastisk fight på det spinkle ul grej måtte se sig besejret og gled ned i nettet! Flot fisk som selvfølgelig kom tilbage igen... Kort tid efter kommr dagens hug! Jeg kunne fra første sekund mærke at der var tale om en bedere aborre, som fes line af og flexede stangen helt ned! YEEEES! NY PR. fisken vejede 600 gram og målte 35 cm! Selvfølgelig også tilbage med den!

K&B
Lasse

14/05/10 - Navn sø

Picture
Vi ankom til søen, og begyndte at pakke vores ting ud og sætte stolene op. Vi riggede alle til med mede. Vi havde dagen før været ude efter agnsfisk som efterfølgene blev frosset ned for ikke at videreføre eventuelle sygdomme.  På med den og så ellers ud i vandet. Vi valgte at starte med at fiske på skrænten frem for sivene. Det viste sig inden for ikke så lang tid at være et fint valg. Patricks prop går under og så er der fast fisk. Den kom på land og blev målt og vejet. 51 cm, og 775 gram. Da det var hans første gedde insisterede han på at tage den med hjem, og det kom den da også :) Der gik ikke længe før der igen var hug på hans krog, men desværre gav han prompte modhug i hans ivrighed, det blev han straffet for i form af et stk mistet gedde! Mere kom ikke på land den dag. Ud over den lille fisk havde vi en rigtig hyggelig dag. :)

30/04/10 - sjørup sø

Fredag formiddag var vi taget en tur til sjørup sø for at se om der skulle være en aborre til os. Jeg lagde ud med en wobler, patrick valgte en spinner. Vi begyndte at gå rundt om søen, og tage nogle kast.  Vi gik videre og mærkede ikke noget resten af dagen.  Det er den 11. tur i år som ikk har været til P&T, indtil videre, NUL FISK PÅ LAND. :( nå, nyt mod på og så imorgen skulle vi have fisket gedder, men gider ikke da det kommer til at blæse så voldsomt. Istedet vælger vi at tage hornfisk og så den 2. maj går turen ud til en sø i båd i håbet efter gedder :)
Knæk&bræk derude, håber i har mere held end os.

11/04/10 - ryå

Picture
Søndag morgen kl ca 9 kørte vi ud til ryå ved mejeriet. Vi gik ned til åen, riggede stængerne til og påbeyndte vores fiskeri. startede med at fiske den første times fiskeri på de par hundrede meter ved mejeriet, da vi mente at der var rigtig meget aktivitet, dog mærkede vi ikke fiskene, men så rigtig mange fisk som lavede bølger under overfladen, og så også en del fisk springe, stadig ingen flex. Nikolai kaster ud og får hug, det viste sig så at være en fejlkroget skalle, en lille en af slagsen, ca 100 gram.  Vi er blevet en smule sultne og har stadig ikke fanget "ordenlig" fisk og beslutter os for at sætte os ned for at tage noget at spise, vi sidder og snakker om hvad vores planer lige pt. er, og kommer frem til at gå opstrøms med spinnerne. Der sker intet, vi ser en enkelt skalle i overfladen, og inde langs breden svømmer en del skaller rundt, meget små individer på ca 3-5 cm. dejligt at se aktivitet!  Vi begynder at gå tilbage, tager et par enkelte kast - uden resultat. Nå, jeg tog medestangen og smed orm ud på bunden og satte mig så og slappede af, nød det gode vejr - vindstille og med en sol som strålede fra en skyfri himmel. Dog stadig uden resultat, sidst på eftermiddagen besluttede vi at tage hjem af, ingen flex på klingen for mit vedkomne, men en dejlig tur ved åen, dejligt vejr. :)

Knæk&bræk
Lasse :)

05/04/10 - Ryå

Jonas og jeg (lasse) besluttede at tage til ryå den 5. april kl 10:00. Vi ankom til åen ved haldagerbroen og begyndte at fiske, vi mærkede intet, og fiskede viddere op til næste bro, hvor jonas inden for kort tid havde bundhug. Eller det troede han da, så han strammede bremsen og i samme øjeblik flyver en aborre på omkring kg'et op af vandet med hans 18 grams reflex spinner i kæften. For satan en fisk når jonas at få sagt, før linen bliver slap, "for helved mand!" der skete intet, så vi valgte at gå hele vejen til mejeriet, eller det vil sige, vi faldt lige over "restaurant den gyldne måge" (mac D) Og måtte lige ha en hurtig forfriskning, og så viddere igen. Alt i alt endte vi med at gå et sted mellem 11 og 12 km, og måtte erkende at der altså ikke kom fisk på land den dag. Men vi havde en hyggelig tur. Skønt endelig at se at der rent faktisk er liv igen, hvor der ellers har været hel dødt! Næste weekend står vi højst sansynligt med stagen i hånden igen og jager fisken.